Ste tu
Home > Správy > Slovensko > ZSSK prichádza s revolučnou novinkou: Bratislavu a Zürich spojí priamy rýchlovlak

ZSSK prichádza s revolučnou novinkou: Bratislavu a Zürich spojí priamy rýchlovlak

BRATISLAVA 6. decembra 2018 (WBN/PR)


Z Bratislavy sa od 9. decembra 2018 dostanete do metropoly Švajčiarska bez prestupu
Vzdialenosť medzi východným Slovenskom a západným Rakúskom skrátia nové IC vlaky


Ráno nastúpite v Bratislave, popoludní ste v Zürichu. To všetko bez nutnosti prestupu. Od 9. decembra 2018 spojí Slovensko so Švajčiarskom priamy rýchlovlak Railjet xpress (RJX). Cestujúci tak vďaka Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) vôbec po prvýkrát v histórii pocítia komfort dopravy rakúskou vysokorýchlostnou vlakovou súpravou Viaggio Comfort, ktorá sa radí k najmodernejším v Európe. Maximálna rýchlosť 230 km/h, najvyšší stupeň bezpečnosti, pohodlie tried od Economy, First až po Business, bohatá ponuka reštauračného vozňa, veľkorysé “family-friendly” priestory pre rodiny s deťmi a vysoký komfort pre imobilných cestujúcich – to všetko predstavuje Railjet xpress.

“Cestujúci sa z Bratislavy dostanú priamo do metropoly Švajčiarska za necelých desať hodín bez nutnosti prestupu. Samozrejme, Zürich je iba jednou z cieľových staníc; Railjet xpress spojí naše hlavné mesto s takými významnými rakúskymi sídlami, ako sú Salzburg či Innsbruck. Rád by som zdôraznil, že ide o významný krok k lepšiemu, rýchlejšiemu a častejšiemu spojeniu smerom na západ, a veríme, že po dokončení trate Bratislava – Marchegg – Siebenbrunn – Wien Hbf v roku 2023 sa pri traťovej rýchlosti 200 km/h čas cesty ešte skráti na zhruba 40 minút,” podotýka predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

“Railjet xpress súčasne predstavuje obrovské skúsenosti pre rušňovodičov ZSSK, ktorí absolvovali teoretický a praktický výcvik v školiacom stredisku nášho partnera ÖBB vo Viedni. Podmienky získania osvedčenia na vedenie súpravy a rušňa radu 1116 boli nastavené rovnako ako pre rakúskych rušňovodičov. Naši zamestnanci museli preukázať schopnosť viesť vlak konštrukčnou rýchlosťou,” prízvukuje Filip Hlubocký.

Zároveň ZSSK prostredníctvom nadväzujúcich vlakov prepojí západ Rakúska a Švajčiarsko
S východom našej krajiny. K priamemu spojeniu RJX 160 (Bratislava hl. st. 06:10 – Zürich Hbf 15:20) budú vedené vlaky R 800 Poľana (Prešov 21:12 – Košice 21:40 – Zvolen os. st. 01:47 – Bratislava hl. st. 05:30) a R 614 Zemplín (Humenné 21:54 –Košice 23:25 – Bratislava hl. st. 05:49). V opačnom smere RJX 167 (Zürich Hbf 12:40 – Bratislava hl. st. 21:51) pôjdu z Bratislavy na východ R 615 Zemplín (Bratislava hl.st. 22:24 – Humenné 06:33) a R 801 Poľana (Bratislava hl. st. 23:30 – Zvolen os. st. 02:56 – Košice 06:48 – Prešov 07:42).

To však stále nie je všetko. Vďaka novému páru vlakov InterCity, IC 44 (Košice 07:11 – Wien Hbf 13:21) a IC 45 (Wien Hbf 14:37 – Košice 20:42), na linke Košice – Žilina – Bratislava hl. st. – Bratislava-Petržalka – Wien Hbf, ktoré budú mať zabezpečený prípoj vo Viedni z/do Zürichu a Frankfurtu, bude prepojenie východného Slovenska so západnými krajinami ešte výraznejšie.

“Súprava Viaggio Comfort vlaku Railjet xpress je pre cestujúcich všetkých tried zárukou komfortu a špičkových služieb. Samozrejmosťou je wi-fi, palubný portál či mobilbar. V najvyššej triede – Business Class – môžu zákazníci počítať napríklad aj s uvítacím drinkom, servisom na miesto či tichou zónou. Do Zürichu sa možno dostať z Bratislavy už od 39 eur, cesta z Košíc s jedným prestupom sa začína na sume 49 eur,” dopĺňa generálny riaditeľ ZSSK.

Cestovné poriadky RJX, prípojných vlakov, IC vlakov, ako aj príklady cien uvádzame
V tabuľkách.

prípoj do stanice Bratislava hl. st.

Zürich – Bratislava

R 800 Poľana (z Prešova cez Zvolen)

vlak
rjx 167

Bratislava hl. st.     
príchod 05:30

Zürich Hbf
12:40

R 614 Zemplín (z Humenného cez Žilinu)

Innsbruck
16:17

Bratislava hl. st.     
príchod 05:49

Salzburg
18:08

Bratislava – Zürich

Wien Hbf
20:42

vlak
rjx 160

Bratislava-Petržalka
21:29

Bratislava hl. st.
06:10

Bratislava-Nové Mesto
21:44

Bratislava-Nové Mesto
n

Bratislava hl. st.
21:51

Bratislava-Petržalka
06:32

prípoj zo stanice Bratislava-Nové Mesto

Wien Hbf
07:30

R 615 Zemplín (do Humenného cez Žilinu)

Salzburg
09:56

Bratislava-Nové Mesto
odchod 22:16

Innsbruck
11:48

R 801 Poľana (do Prešova cez Zvolen)

Zürich Hbf
15:20

Bratislava-Nové Mesto
odchod 22:34

 

Košice – Viedeň – Zürich
 
Zürich – Viedeň – Košice

vlak
IC 44
 
vlak
rjx 161

stanica
príchod
odchod

stanica
príchod
odchod

Košice

07:11

Zürich Hbf

06:40

Kysak
07:23
07:24

Innsbruck Hbf
10:11
10:17

Spišská Nová Ves
|
|

Salzburg Hbf
12:03
12:08

Poprad-Tatry
08:16
08:18

Wien Hbf
14:30

Liptovský Mikuláš
|
|

vlak
IC 45

Ružomberok
|
|

stanica
príchod
odchod

Vrútky
|
|

Wien Hbf

14:37

Žilina
09:59
10:02

Bratislava-Petržalka
15:26
15:29

Trenčín
|
|

Bratislava-Nové Mesto
15:42
15:52

Trnava
11:25
11:27

Bratislava hl. st.
15:58
16:06

Bratislava hl. st.
11:51
12:01

Trnava
16:30
16:31

Bratislava-Nové Mesto
12:08
12:10

Trenčín
|
|

Bratislava-Petržalka
12:23
12:32

Žilina
17:53
17:55

Wien Hbf
13:21

Vrútky
|
|

vlak
rjx 166

Ružomberok
|
|

stanica
príchod
odchod

Liptovský Mikuláš
|
|

Wien Hbf

13:30

Poprad-Tatry
19:35
19:36

Salzburg Hbf
15:52
15:56

Spišská Nová Ves
|
|

Innsbruck Hbf
17:44
17:48

Kysak
20:29
20:30

Zürich Hbf
21:20

Košice
20:42

 

Príklady cien IC 44 a IC 45

trasa
2. vozňová trieda
1. vozňová trieda

Bratislava – Viedeň
9 €
13 €

Žilina – Viedeň
22 €
29 €

Košice – Viedeň
29 €
37 €

 

Príklady cien rjx 160 a rjx 167

trasa
2. vozňová trieda
1. vozňová trieda

Bratislava – Zürich
od 39 €
od 59 €

Košice – Zürich
(s 1 prestupom)
od 49 €
od 69 €

Bratislava – Salzburg
od 34 €
od 44 €

Košice – Salzburg

(s 1 prestupom)
od 39 €
od 54€

*Poznámka: Uvedené ceny pri vlaku RJX platia pre obmedzený počet lístkov.

Tomáš Kováč
riaditeľ odboru komunikácie a hovorca

Viac k témam: Bratislava, rýchlovlak, vlakové spojenie, ZSSK, ZSSK Železničná spoločnosť Slovensko, Zürich
Zdroj: Webnoviny.sk – ZSSK prichádza s revolučnou novinkou: Bratislavu a Zürich spojí priamy rýchlovlak © SITA Všetky práva vyhradené.


Top