Ste tu
Home > Ekonomika > Slovenská pošta reaguje na kritiku OĽaNO a zdôvodnila nárast poplatku SIPO

Slovenská pošta reaguje na kritiku OĽaNO a zdôvodnila nárast poplatku SIPO

BRATISLAVA 16. januára (WebNoviny.sk) – Slovenská pošta, a. s., zdôvodnila zvýšenie poplatku za spracovanie platby SIPO (Sústredené inkaso platieb obyvateľstva) v hotovosti tým, že bol dlhodobo podhodnotený a neodzrkadľoval základnú úroveň nákladov.


“Poplatok za spracovanie úhrady dokladu SIPO bol navýšený v priemere o 46 centov. Napriek tejto úprave je cena za spracovanie úhrady SIPO stále nižšia v porovnaní s výškou poplatkov najväčších bánk a na priemernej úrovni poplatkov Českej pošty,” informovala v stredu agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská.


Efektívnejšie hospodárenie a modernizácia

Úprava cien sa podľa Slovenskej pošty nedotkla tretiny ľudí, ktorí platia SIPO bezhotovostne, a teda bez poplatku za spracovanie. Dve tretiny zákazníkov hradia platby SIPO v hotovosti so zvýšenými poplatkami.

“Na zlepšenie hospodárenia prijíma nové vedenie Slovenskej pošty opatrenia, ktorých cieľom je zefektívniť prevádzku a zmodernizovať služby pre zákazníkov,” uviedla Rovenská. Reagovala tak na kritiku opozičného hnutia OĽaNO v spojitosti so zvýšením poplatkov za úhradu SIPO v hotovosti.

Od začiatku roka vedenie spoločnosti pristúpilo k zoštíhleniu manažmentu a administratívnych pracovníkov, k úprave cien za spracovanie platby SIPO v hotovosti a postupne budú nasledovať ďalšie kroky zamerané na efektívnejšie hospodárenie a modernizáciu služieb.

Negatívny hospodársky výsledok

Slovenská pošta eviduje za rok 2018 negatívny hospodársky výsledok z dôvodu významného medziročného poklesu záujmu o univerzálne služby, ako aj zvyšujúcich sa osobných nákladov.

Platby kartami rôznych bánk plánuje pošta zaviesť v prvom štvrťroku 2019, v súčasnosti prebieha technické testovanie služby. “Čo sa týka modernizácie služieb pre zákazníkov, od novembra môžu zákazníci zaplatiť faktúry pomocou Pay by Square, od decembra sme spustili testovaciu prevádzku balíkovní s prioritným výdajom balíkov na prvých sto pobočkách,” dodala Rovenská.

Hnutie OĽaNO vyzvalo Slovenskú poštu, aby dočasne znížila na polovicu poplatky v hotovosti za spracovanie úhrady platieb SIPO. A to dovtedy, pokiaľ nevybaví platobnými terminálmi všetky svoje pobočky na Slovensku.

Elektronické platby sú bezplatné

Informoval o tom v stredu na brífingu poslanec Národnej rady SR a tieňový minister financií a hospodárstva za OĽaNO Eduard Heger. Kritizoval pritom štátnu poštovú spoločnosť za to, že od začiatku tohto roka výrazne zvýšila tieto poplatky zo 17 na 90 centrov. Elektronické platby za SIPO sú bezplatné, napríklad cez aplikáciu eSIPO či internetbanking.

Slovenská pošta by podľa Hegera zároveň mala umožniť bezplatnú úhradu šekov cez platobný terminál kartami všetkých bánk, vrátane zahraničných, a neuprednostňovať len jednu súkromnú spoločnosť – Poštovú banku.  Pošta by podľa poslanca mala tiež zabezpečiť spoľahlivé fungovanie aplikácie eSIPO, načítavanie kódov cez mobil a podobne a odstránila poruchy.

“Hlavne, aby prišla so širokou kampaňou, ktorou vyzve ľudí na používanie Poštovej karty, alebo založenie si účtu a využívanie bezhotovostných úhrad SIPO, či ďalších šekov priamo z účtu cez trvalé príkazy či inkaso z účtu,” uviedol Heger.

Viac k témam: OĽaNO Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti, Slovenská pošta
Zdroj: Webnoviny.sk – Slovenská pošta reaguje na kritiku OĽaNO a zdôvodnila nárast poplatku SIPO © SITA Všetky práva vyhradené.


Top