Ste tu
Home > Zdravie > VIŠNE – OVOCIE, KTORÉ ODPORÚČAJÚ LEKÁRI

VIŠNE – OVOCIE, KTORÉ ODPORÚČAJÚ LEKÁRI

Višne sú nielen zdravým ovocím odporúčaným lekármi vďaka ich telu prospešným účinkom, ale navyše aj príjemne chutia. Prečo ich odporúčajú lekári sa dozvieš v článku.

Višňa pochádza z Malej Ázie a pestuje sa oddávna po celej severnej pologuli. Višne sú najlepšie čerstvé z hľadiska vitamínov i chuti. Príjemná kyselkavá chuť nás v lete skvele osvieži a dodá telu potrebné vitamíny.

Liečivé účinky pre naše telo

Višne pomáhajú aj pri liečení porúch pamäte. Pohár višňovej šťavy je ekvivalentom 0,3 gramu aspirínu a pohár mrazených višní sa rovná účinku 0,9 gramu aspirínu. Pravidelná konzumácia višní znižuje množstvo kyseliny močovej v tele, ktorá zapríčiňuje bolesti kĺbov. Aj jeden pohár višňovej šťavy dokáže zmierniť bolesti kĺbov. Pravidelné konzumovanie višní dokonca zabraňuje vzniku cukrovky a niektorých druhov rakoviny. Sú zdrojom minerálnych a stopových látok, ktoré si telo nedokáže vytvoriť samo. Odporúčajú sa ľuďom so srdcovou arytmiou, s poruchami štítnej žľazy, pôsobia protizápalovo, pomáhajú pri zápche a šťava z višní stimuluje imunitný systém, znižujú horúčku, posilňujú kapilár, sú zdravé pre naše kosti a zuby, pre správnu funkciu nervov, podporujú krvotvorbu a dýchanie buniek, pomáhajú pri vylučovaní vody z tela. Bojujú proti parodontóze a artritíde,  znižuje krvný tlak, nadváhu, pomáhajú pri chudokrvnosti, podporuje zdravý vývoj pokožky. Višňové stopky sú výrazne močopudné, pomáhajú pri močovom piesku a opuchoch.

Višne zbavujú nespavosti  a prečisťujú telo

Višne dokážu na seba viazať škodlivé látky, ktoré sa tak môžu z tela vylúčiť. Pomáhajú čistiť krv, pečeň a ľadviny. Najnovšie štúdie naznačujú, že ich konzumácia ma blahodarný vplyv na liečenie cukrovky. Farbivo antokyanín totiž podporuje tvorbu inzulínu. Britský výskum zase dokazuje, že 300 g ovocia alebo šťavy denne, vás môžu zbaviť nespavosti.

Minerály a vitamíny

Minerály, ktoré obsahujú višne draslík, fosfor, horčík, mangán, meď, sodík, vápnik, zinok, jód a železo. Vitamíny: cholín, kyselina listová, vitamín A, B3, C, E, K. Nutričné hodnoty ,ktoré obsahujú višne sú bielkoviny, tuk, vlákninu a sacharidy.

Na čo si dať pri konzumácii pozor

Po konzumácii višní často nastúpi pocit smädu, radšej ich, ale nezapíjaj. Môžu sa totiž dostaviť problémy s trávením sprevádzané silnými kŕčmi v bruchu.

Pomáhajú pri znižovaní nadváhy

Višne neutralizujú tuky, ktoré sa potom nedostanú do krvi. Stonky višní sa pridávajú do podporných prostriedkov na redukciu hmotnosti. Navyše pomáhajú z tela odstraňovať škodlivé látky, takže sa hodia i na očistné kúry. Je veľká škoda, že ich bežne v obchode nekúpite, zato v lekárni máte široký výber prípravkov s výťažkami višní.

Pridávame recept na osviežujúcu medovú zmrzlinu s višňami

Do peny si vyšľahajte 3 vaječné žĺtky s vanilkovým cukrom. Pridajte 2 lyžice medu, 1 lyžičku mletej škorice a dôkladne premiešajte. Jednu smotanu na šľahanie vyšľahajte do tuhej šľahačky a vmiešajte do žĺtkovej zmesi. Z dvoch bielkov ušľahajte tuhý sneh, ktorý jemne vmiešate do pripravenej hmoty. Hotový krém dajte do mrazničky, do doby než stuhne. K zmrzline si pripravte višňovú omáčku. Umyte a vykôstkujte 300 g višní, dajte do hrnca s 2 lyžicami cukru a zahrievajte tak dlho až sa cukor rozpustí. Nakoniec pridajte 2 lyžice rumu a nechajte zovrieť. Zmrzlinu dajte do misiek, polejte omáčkou s višňami a servírujte.


Zdroje: Nazdravie, Plnielanu, Zdravejedlo, Biostrava  

Top