Ste tu
Home > Ekonomika > Sociálna poisťovňa sa snaží ušetriť čas aj papier, v elektronických službách zavedie viacero noviniek

Sociálna poisťovňa sa snaží ušetriť čas aj papier, v elektronických službách zavedie viacero noviniek

17.3.2021 (Webnoviny.sk) – Sociálna poisťovňa plánuje zaviesť pre klientov elektronické zložky a nové elektronické služby. Uvádza sa to v strategických zámeroch činnosti Sociálnej poisťovne na roky 2021 až 2026, ktoré v stredu schválila vláda.


Elektronická zložka klienta bude slúžiť na správu a spracovanie vstupných a výstupných dokumentov týkajúcich sa klienta a jeho väzby na sociálne poistenie. Poisťovňa od tohto kroku očakáva úsporu času pri agendových úkonoch v prospech občanov a zamestnávateľov, ale aj v prospech zamestnancov Sociálnej poisťovne.


Zníži sa spotreba papiera

“Elektronické služby budú mať aj dopad na zníženie spotreby papiera a súvisiaceho spotrebného materiálu, resp. zníženie nákladov na doručovanie dokumentov klientom pri využití elektronického formátu,” tvrdí Sociálna poisťovňa.

Zavedenie elektronickej práceneschopnosti (PN) podľa poisťovne zabezpečí nahradenie listinného potvrdzovania dočasnej PN a žiadosti o nemocenské a náhradu príjmu pri dočasnej PN elektronickým vystavením dokumentu ošetrujúcim lekárom.

Novinky prinesú časové úspory

“Prostredníctvom elektronickej výmeny údajov medzi lekármi, zamestnávateľmi, poistencami a Sociálnou poisťovňou budú vytvorené predpoklady na zavedenie novej elektronickej služby, ktorá po nasadení do bežného života prinesie hlavne časové úspory pri vybavovaní a potvrdzovaní súčasných papierových potvrdení jednotlivých dielov tlačiva dočasnej pracovnej neschopnosti,” uvádza sa v materiáli.

Zámerom poisťovne je aj štandardizovať klientske centrá, čím sa má zvýšiť kvalita kontaktných služieb poskytovaných poisťovňou, a to nárastom kvality poskytovaných služieb odborne zdatnými a komunikačne zručnými zamestnancami.

“Zvýši sa bezpečnosť fyzického prostredia klientskych centier. V neposlednom rade bude zohľadňovaný aj environmentálny aspekt pri vytváraní služieb a prostredia klientskych centier,” dodáva poisťovňa.

Viac k témam: elektronické služby, klientské centrá
Zdroj: Webnoviny.sk – Sociálna poisťovňa sa snaží ušetriť čas aj papier, v elektronických službách zavedie viacero noviniek © SITA Všetky práva vyhradené.


Top