Ste tu
Home > Správy > Slovensko > Primátor Trnavy Bročka investoval do volebnej kampane viac ako 16 tisíc eur, Mráz dal trikrát viac

Primátor Trnavy Bročka investoval do volebnej kampane viac ako 16 tisíc eur, Mráz dal trikrát viac

TRNAVA 3. februára (WebNoviny.sk) – Primátor Trnavy Peter Bročka (nezávislý) minul na kampaň pred komunálnymi voľbami 16 188 eur, najviac peňazí dal na letáky a plagáty.


Z vlastného vrecka investoval 3500 eur, ďalšie peniaze pochádzajú prevažne od ľudí, ktorí kandidovali do mestského zastupiteľstva v zoskupení Za lepšiu Trnavu. Bročka získal vo voľbách 12 731 hlasov voličov, jeden hlas ho stál v prepočte 1,27 eura.


Približne 15 eur za jeden hlas

Najviac spomedzi kandidátov na primátora Trnavy investoval do kampane Rastislav Mráz, stála ho takmer 50-tisíc eur, z toho viac ako 30-tisíc mu poskytlo KDH. Vo voľbách získal 3349 hlasov, každý hlas ho tak stál približne 15 eur.

Mráz skončil v novembrových voľbách primátora na druhom mieste, stal sa však poslancom mestského zastupiteľstva. Podľa počtu získaných hlasov skončil na treťom mieste medzi kandidátmi na primátora Marián Galbavý (nezávislý).

Do volieb investoval 12 072 eur, získal 1560 hlasov, jeden hlas ho tak stál 7,7 eura. Výdavky Bročku, Mráza a Galbavého zahŕňajú aj kampaň ich kandidátov na poslancov, tí sa na predvolebných aktivitách finančne podieľali.

Primátor Senice s najdrahšou kampaňou

Kandidáta Smeru – SD Igora Válka stála kampaň štyri tisíc eur, presvedčil ňou viac ako 1100 voličov. Na rozdiel od iných kandidátov, ktorí si platili kampaň v niektorých médiách, Válek ako jediný dostal peniaze od miestnej televízie Spartak TV, išlo o čiastku 1500 eur. Ďalší kandidáti investovali do volieb menšie čiastky do tritisíc eur.

Spomedzi primátorov okresných miest v Trnavskom kraji mal najdrahšiu kampaň primátor Senice Martin Ďžačovský, investoval do nej viac ako 7500 eur. Naopak, najlacnejšiu mal primátor Piešťan Peter Jančovič, predvolebné aktivity ho stáli 907 eur. Komunálne voľby sa konali 10. novembra 2018.

Informácie pochádzajú zo správ jednotlivých kandidátov o nákladoch na volebnú kampaň a z ich transparentných účtov.

Viac k témam: komunálne voľby 2018 na Slovensku, primátor
Zdroj: Webnoviny.sk – Primátor Trnavy Bročka investoval do volebnej kampane viac ako 16 tisíc eur, Mráz dal trikrát viac © SITA Všetky práva vyhradené.


Top